Preguntas i respuestas del examen:

  1. Entrades i sortides analogicques i digitals: Les entrades analogiques registra o produiexen molts valors envers a les digitals que només poden lligeir dos valors, és a dir 0 i 1. (OUTPUT) Les entrades tenen la funció de captar la infromació externa a l'ordinador i les sortides executen el codi fent que es proporciones una resposta cap a l'exterio.(INPUT) EXEMPLES: Sensor LDR: podem fer-ho digital (llum o no llum) o analogica (per llegir els valors de la llum). Interruptor: s'ha de possar com a una entrada digital (0 o 1). Potenciometre: entrada analogica (llegeix molts valors) LED: pot ser entrada/sortida o analogica/digital y també un sensor (encender y apagar: digital i leer valores : analogica) Motors de corrent continua: normalment es una salida analogica, encendido y apagado digital i por ejemplo controlando la velocidad del motor seria salida analogica. CODIGOS: digitalwrite (13, HIGH); analogWrite(8,127); // el 127 lo que hace es ir del 0- 255 digitalRead (9, HICH); analogRead(8, 127);
  2. El morse: Consiste en representar un SOS mediante un LED que parpadea pidindo aayuda. BLINKING 1: Escribiamos todo a mano; Se ejecutaba un enecendido y apagado del LED con espacio entre los puntos utilizando "delay(200);" hasta generar todas las letras de SOS utilizando los punetos que se corresponian con cada letra. El problema de este codigo es que es muy elaborad y largo. Ventaja es muy senzillo. BLINKIN 2: Para mejorar el codigo añadimos variables; Sustituimos el valor del tiempo por una variable y la multiplicabamos por un numero para que el tiempo de este se adaptara a los espacios entre las letras. void sS (){ digitalWrite (4, HIGH) delay (200); digitalWrite.."" } BLINKING 3: Declaras las variables s y o y las repites. Aprender a definir una función. ESCRIBIMOS: void loop(){ S(); O(); S(); } El resto debblinkings se hacia más reutilizable, corto,... i por lo tanto hay muchas soluciones.
  3. PWM i ADC: El PWM : significa modulación de ancho de pulso, su función principal es regular la intesidad, por ejemplo si quereos regular la intensidad de una luz utilizariamos por ejemplo un Arduino en el cual conectaremos un cable que vaya a un LED en una salida analiogica de PWM. Niquist te una relació amb el PWM i es que gracies a aquest teorema de la senyal es pot representar precisament una seyal analógica en una froma digital, i es van adonar-se que el numero de mosreig ha de ser almenys dues vegades major que la freqüecia més alta present en la senyal original. ADC: El controlador de entras analogicas, si hablamos de la resolucion del ADC los carcteriza de manera que cuanto más bits la resolucion es mayor, ademas de quee si en caso de tener 8 bits tendriamos 2^8 posibilidades de numeros. Aques sol esta rintegrat en Arduino i en ESP-32, la principal diferencia entre aquest ás la resoució, capacitat, el voltatge que ha de rebre, per exemple les resolucions ib els numeross que en s pot donar cojm a resultat poden ser diferents en cas de fer servir ún o altre.